Sport like an athlete, eat like an athlete!

Powerontbijt

Een goed ontbijt zorgt voor een optimale energievoorraad in je lichaam. Combineer koolhydraten uit fruit, granen, honing en combineer dit met eiwitten uit yoghurt of eieren. Een goed sportontbijt is vetarm en bevat ¾ koolhydraten en ¼ eiwitten. Voeg eventueel carboloader toe.

Super carbs

Maltodextrine is een super koolhydraat en is niet zoet. Het wordt heel snel opgenomen in je lichaam en levert direct energie aan je spieren, maar heeft geen enorme insulinepiek zoals suiker. Sportdrank en voeding op basis van maltodextrine in combinatie met fructose levert maximale energie.

Haver

Haver (oats) is erg voedzaam en bevat veel vezels en eiwitten. Het levert langdurige energie en een verzadigd gevoel. Haver bevat zink, magnesium, ijzer, antioxidanten en oplosbare vezels zoals beta-glucanen.

Eiwitten

Eiwitten bevatten essentiële aminozuren. Neem vaker eiwitten; vóór, tijdens en na het sporten of als tussendoortje. Eiwitten zijn van groot belang voor een sterk en fit lichaam en zijn essentieel voor het instand houden van spierweefsel. Eiwitten stimuleren de vetverbranding en ondersteunen het herstel.

Levertraan

Levertraan is een heel probaat middel voor een sterk en en fit lichaam. Het is rijk aan omega 3 vetzuren die bijdragen aan de gezondheid van hart- en bloedvaten, het immuunsysteem en het mentaal evenwicht. Levertraan bevat natuurlijke vitamine D, belangrijk voor de groei en het behoud van stevige botten, een goede spierfunctie en speelt een sleutelrol in de immuun functie.

Magnesium

Magnesium is nodig voor opbouw van botten en lichaamseiwit. Verder is het van belang goed functioneren van de spieren. Het vermindert vermoeidheid en verbetert de spierfunctie.

Antioxidanten

Als je veel sport verbrand je veel energie. Daarbij komen vrije radicalen vrij (afvalstoffen). Antioxidanten zorgen voor een snelle afvoer van afvalstoffen uit je lichaam. Met name fel gekleurd fruit en groenten bevatten veel antioxidanten.

Noten en Zaden

Zijn een bron van essentiële vetzuren. Ze werken ontstekingsremmend en zorgen voor een sneller herstel. Probeer iedere dag een handvol ongezouten, rauwe noten te eten.

 

Banner slogan

 

marianne vos website

Nieuwsbrief

Laat hieronder je e-mailadres achter en wij houden je op de hoogte van de laatste nieuwtjes.

Ongeldige invoer